על הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז מלוות את האדם מילדות ועד המוות, כשהן מקבלות צורת ביטוי שונה אצל כל אחד ואחת, וביטויין יכול להשתנות בכל תקופה בחיים. ישנם הרבה חסרונות לאבחון המרובה של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בימינו, וכמובן שעולה השאלה מדוע היום מאובחנים כל כך הרבה ילדים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, אך היתרון הגדול של האבחון המוקדם הוא האפשרות לעידוד והכוונה נכונים שיסייעו לילד הגדל לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולגדול להיות מבוגר מאושר ומסופק בחייו.

 

השפעה רחבה

שיטת טומטיס להפרעות קשב וריכוז
השפעתן של הפרעות הקשב והריכוז רחבה, ופועלת בכמה מישורים: טווח זמן הקשב, מידת הריכוז, ההבחנה בין עיקר וטפל, מידת המאמץ שצריך להשקיע כדי להיות יעיל, ומידת העוררות של מערכת העצבים. מכאן ברור שקיומה של הפרעת קשב וריכוז מקשה על האדם בתפקוד היומיומי.

 

חשיבות האבחון המוקדם

ישנה סברה שהפרעות הקשב והריכוז הן מולדות, ולמרות שרשמית מאבחנים את ההפרעה רק בתחלת בית הספר היסודי, היום ישנם כאלה הטוענים שניתן לאבחן את הלקות כבר בגיל 3-5 ואף קודם לכן, וישנם סימנים לקיומן של הפרעות קשב וריכוז בגילאים מוקדמים. הפרעות הקשב והריכוז אינן חיסרון, בהכרח, וכאשר הם מאובחנות בגיל צעיר ומטופלות בצורה נכונה, תוך תמיכה בילד ובמשפחתו והכוונה נכונה שלהם, יתרונות נקושי יכולים להיות גדולים וחשובים. האבחון הגיל צעיר מאפשר לילד ללמוד להתמודד עם העולם בדרך טובה יותר, מתוך היכרות עם הקושי שלו, עם פחות תסכולים ויותר הבנה של התהליכים, כך הוא יכול לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולחיות חיים מלאי סיפוק.
 

שיטת טומטיס

שיטת טומטיס מאפשרת לטפל באנשים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, ללא תרופות, ללא תופעות לוואי, בצורה מודעת ומכוונת. בשיטת טומטיס אנו משתמשים באימוני הקשבה באמצעות גירוי צלילי, המסייעים למטופל ללמוד להשתמש בשמיעה באופן רצוני. השיטה מתרגלת את פיענוח המידע החושי המועבר מהאוזן למוח ועל ידי כך משיבה את האיזון לגוף. מטרת אימוני ההקשבה היא שיפור יכולת ההקשבה ואיכותה, ועל ידי כך לפתור בעיות כמו הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה שונות. הטיפולים נעשים באפן אישי, כמובן, ומותאמים לכל מטופל באופן פרטני.


תגובות